Vi använder spiral.

 

 Tack gode gud för att jag och Stina har spiral!!

När man väl tänder så finns det inte mycket mer man kan göra utan det är bara att acceptera när det hettar till. Hemma är den tyvärr redan förbjuden, men vi funderar om vi inte skall köpa med så att vi klarar oss hemma också. Tror att de inte är så dyra här, det mesta kostar ju ”plenty” så varför inte passa på när något som man inte har hemma finns här och vi behöver inte ruinera oss för det inköpet.

Prisexempl från marinan :
3 cappocino, 1 cappocino frape,
1 milkshake, 1 chokladdrink, 1 kall cappocino med is.
Vad skulle ni betala för det på ett ungefär? Här kostar det ungefär 45 Euro,
Jag vet inte vad euron är värd för tillfället men det är väl ungefär 450 svenska slantä. Återkommer mer om det på lördag.

Men vidare…

Det konstiga med spiralerna här är att det bara finns i grön design, men det finns även ett annat skydd men det är för båda hålen. :-o !!! Jag hörde att den har något med el att göra men jag kan ha missförstått det hela, då min grekiska inte är perfekt. Men namnet är i allafall totalt globalt SPIRA! Du kan säga det på svenska och alla känner till det, cooool jag behöver inte tänka å vad det heter på grekiska eller fråga katalavenå anglika? Så ni kan förstå att vi gör vårat bästa för att skydda oss mot dessa bitska damer… det enda som är irriterande är när de vill suga så hör man dem och de låter exakt som de bitska damerna hemma i Svedala.





För min del har jag bara en massa problem med musen, eller rättare sagt att hitta den. Det verkar helt klart att jag kommer att ha musproblem hela tiden här i Grekland. För ärligt talat är jag övertygad att den inte kommer fram den här veckan heller.

(MiniLaptop utan mus & konstaterande att jag både har för breda händer och för långa fingrar)

Nu ska jag sätta mig ner och vänta på ”The sunrise” som är på G.

Kram kram

Sofi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0