Sightseeing in Athens

 

We went to Athena for some culture and good company with Joana.


I onsdags var vi in till Aten, Athena, för att bli guidade av vår kära värdinna. Vår resa till Athen hade slutdestination Akropolis Museum och vi tog Plakan samtidigt. Med allt som det innebär:  människor överallt, turister i mängder, transvestiter och inte att förglömma albaner, albaner och åter albaner. De arbetar och finns överallt, papperslösa immigranter som säljer allt möjligt mellan himmel och jord. Kanske en neonlysande väckarklocka som skiftar färger? Vilken perfekt present till någon man tycker om. . . .


Igen tog vi motorvägen in, hamnade själklart i rusningstrafik när alla skulle hem och in och fram och fort ska det gå. Igen var det samma mötesplats ”Sofi, stanna i rondellen vid bussstationen och vänta på mig.”


Hur galet är det på en skala från 1-10. Tänk er själva om det skulle hända i Svergie. Hur mycket skulle man inte få böta för alla de lagbrott man överträder bara när man tänker tanken? Plus att den där gigantiska rondellen ligger i Aten, slå det ni!! Hahahahaha . Det är bara att slå på varningsblinkers och ställa sig på den helförbjudna zonen.



För detta är sjukt vad gäller bilkörning här, kan säga att jag har använt varningsblinkers mer än någonsin  jag gjort i hela mitt liv. Så fort du skall stanna (dock inte på motorvägen, alltid något…) så slår man på varningsblinkers. Även när du skall svänga osv osv. Proppen är ju inte riktigt van med det så i början var man på alerten vill jag lova, bromsade ganska häftigt varje gång jag såg en varningsblinkers, men så funkar det ju inte här!  Då tutades det och vinkades. Så nu åker vi runt och smälter in med varningsblinkers och man reagerar bara lite när det blinkar både här och där. Det är när varningsblinkers slås av som man ska passa sig, för då ska de ut i trafiken direkt och NU!


I’m so unused to this crazy traffic, but so far it has gone okay. No accidents  =)


Nu ska jag inte babbla mer, vi låter bilderna prata för sig själv
No more talk, here’s some pictures from our tour!

Nytt supermodernt och superfint

 

 

'

 

Lovely

Sofi&Stina


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Heja Sofi!

Du kommer att bli riktigt haj på att köra bil i Athen! Jag tycker du är jätteduktig, skulle inte göra det för en miljon :-)

2010-06-04 @ 22:37:16
Postat av: Kerstin

Jag är imponerad av din bilkörning Sofi, skulle inte göra det för en miljon...i Athen. Hemma är det fint väder men lite kallt 12 grader nu ikväll klockan 22. Ha dé bra och var försiktig i trafiken!

2010-06-04 @ 22:50:25
Postat av: Inga-Lill

Jättefina bilder

2010-06-05 @ 20:30:27
Postat av: Pannika

Du är HEEELT fantastisk med kameran. Otroooliga bilder. Du kan verkligen fånga "känslan". Om inte annat så blir vi mer sugen på Greklands semester nu istället för ev Mallis eller nått annat "plejs". Rhodos står ganska högt på listan för tillfället.

Ha´de´ på bade´...

Kram Pannika

2010-06-05 @ 21:40:55
Postat av: Greksvenskan Sofi

Tja Pannika, vi har verkligen haft problem med att komma in pa internet, nu antligen efter ett fastligt snurrande mellan tva sma stader sa har vi kommit fram. De som bor i Markopolo skickar oss till Porto Rafti (dar vi bor) och vise varse pust i 30 graders varme, men vi trivs kanon jag vill iaf inte aka hem pa lordag :( Stina vinkar och tackar for komplimangerna om alla fotografier.

2010-06-08 @ 11:06:57
Postat av: Witchen in the "hot country of greece"

KERSTIN -----> Ja det har varit mycket svett i pannan sag du den lilla filmen nar jag ar kanonstressad sager 90 varv istallet for 90 grader, det var kanon puls da kan jag saga!! Tack f;r kommentarerna det ar sa kul att hora fran er dar hemma. Glad att ni ocksa har kanonvader, ta hand om dig syns pa mandag kram kram!!

INGA-LILL-----------> Stina halsar och tackar for komplimangen om bilderna kramis till dig ocksa!

2010-06-08 @ 11:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0